Běžkování v okolí Beaver Creek

Údolí Beaver Creek se nachází na východ od obce Kamas, začátku silnice Mirror Lake Highway, která vede přes hřbet západních Uinta Mountains. Oblast vyhrazená pro běžky začíná hned u výběrčí budky ($3/den) a pokračuje asi dalších 5 mil na východ podél silnice a v okolních kopcích. Dále na východ po silnice je doména sněžných skútrú. Naštěstí, oblast pro běžky je pro tyto smradlavé a hlučné stroje uzavřena, což ji činí oblíbeným místem pro lyžaře ze SLC.

Zde je mapa (610 kB) oblasti na jih od silnic, kterou jsem zatím prozkoumal, pár poznámek o stezkách je níže. Další 3-4 stezky jsou v kopcích na sever od silnice, mapa východní části této oblasti je zde (600 kB)..

Beaver Creek Trail

Rovná stezka která vede po lesní cestě souběžně se silnicí, na druhé straně potoka. Přístup na ni je v několika místech podél silnice, první je hned u výběrčí budky. Stezka je asi 5 mil dlouhá (v jednom směru), na konci je malý okruh kolem kempu Pine Valley, odkud je pěkný výhled na údolí na jih. Kromě tohoto ze stezky žádné výjimečné výhledy nejsou. Protože tato stezka je nejoblíbenější, stopa je většinou prošláplá a ve slušném stavu. Složitost je jednoduchá, je to asi nejvodnější místo pro začátečníky nebo pro ty, kdo si přišli zamakat.

Pine Valley Trail

Tato stezka začíná západně of kempu Pine Valley a vede na jih po úbočí kopců na západ od Pine Valley. Prvních pár kilometrů je mírných, druhá polovina zvolna stoupá na hřeben mezi Pine Valley a údolím řeky Provo. Stezka je používána jen zřídka, takže je nutno většinou dělat si vlastní stopu. Mě se taky zdálo, že v okolí žije dost zvěře, po stezce bylo hodně stop od vysoké a losů, což mě občas činilo problémy s rovnováhou. Z tohoto důvodu a kvůli několika krátkým kopcům bych tuto stezku ocenil jako středně složinou. Pokročilý lyžař se může vrátit přes Cedar Hollow Trail a Taylor Fork Trail. Toto zabere asi 3 hodiny.
Kliknutím na obrázek se zobrazí fotka v původní velikosti.

foto Panoráma Pine Valley z jižního konce Pine Valley Trail (210 kB).

Cedar Hollow Trail

Tato stezka vede nahoru údolím Cedar Hollow ze silnice Hwy. 35, východně od obce Francis. Asi za 4 km se dojede na hřeben nad údolím Beaver Creeku, odkud je nádherný rozhled na toto údolí a západní Uintas v pozadí. Tato oblast je navštěvována jen zřídka, dokonce i sněžnými skůtry. Pokaždé, když jsem tam byl, jsem lyžoval ve stopě po skůtru, ale protože jich tam je tak málo, tak jejich smrad a hluk nevadí. Aspoň trochu protáhnou stezku. Tato stezka poskytuje dobré spojení mezi Pine Valley Trail a stezkami které vedou nahoru nad Beaver Creek. Obtížnost je střední, hlavně kváli dlouhému stoupání nahoru Cedar Hollow a několika krátkým klesáním na hřebeni.
Kliknutím na obrázek se zobrazí fotka v původní velikosti.

foto Panoráma na západ směrem k Wasatch Mountains zhruba z místa kde končí Cedar Hollow Trail.
foto Panoráma na sever, dole je Beaver Creek, vzadu západní Uintas (200 kB).
foto Stejná panoráma z nejvyššího bodu hřebenu nad Beaver Creekem, 8820 stop (300 kB).
foto Panoráma na jih směrem k údolí řeky Provo (150 kB).

Taylor Fork Trail

Tato stezka která vede do kopců na jih od Beaver Creek Trail začíná na západním konci kempu Shingle Creek. Asi za jednu míli je rozcestí s několika značkami a plotem na západní straně. Stezka vedoucí přímo (na jih) zanedlouho končí, druhá stezka vedoucí do kopce na východ je ta správná. Poslední asi kilometr z hřebenu k rozcestí s Cedar Hollow Trail je skoro rovná, na náhorní plošině. Tato stezka se zdá být celkem oblíbená, viděl jsem zde dost stop po lyžích a skupinu lidí na sněžnicích (pro sněžnice je to asi nejkratší cesta jak se dostat do kopců nad Beaver Creekem). Stezku bych ocenil jako obtížnou, hlavně kvůli prudkému svahu pod hřebenem.
Kliknutím na obrázek se zobrazí fotka v původní velikosti.

foto Závora na Taylor Fork trail na náhorní plošině asi 0.5 km jižně od hřebenu.
foto Osamělý strom na stejném místě.
foto Pohled dolů na jih ze stejného místa. Slunce už pomalu zapadalo, okruh zabral víc času, než jsem předpokládal.

Mine Trail

Tato stezka začíná v místě, kde Beaver Creek trail prochází mírným svahem porostlým pouštní šalvějí, asi míli na východ od výběrčí budky. První kilometr mírně stoupá na jih k rozcestí. Je nutno odbočit doprava, druhá stezka vede neznámo kam. Následuje další zhruba kilometr prudšího stoupání a pak se stezka trochu vyrovná a dostane se na západní úbočí hřebene. Stezka pak pokračuje kousek dál dolů k západu, já jsem se ale rozhodl vystoupat menší svah k východu a kousek od vršku narazil na stopu po sněžném skůtru, která vedla po stezce. Ta vede asi 3 km na jih přes dvě rozcestí. U prvního je nutno pokračovat rovně (odbočka vede na západ, tam nechceme). Na druhém rozcestí, které je na velká louce s ohradou, je nutno odbočit doleva po stezce která je na mapě značená jako Jeep Trail. Tato stezka stoupá asi 2 km na sever až na hřeben, kde se spojí s Cedar Hollow trail. Tuto stezku bych ohodnotil jako nejobtížnější, úvodní stoupání je dost prudké a dlouhé, a pak je nutno hledat cestu v často hlubokém sněhu, dokud se nenarazí na nějakou stopu po sněžném skútru. Pak následuje dlouhé stoupání zpátky na hřeben. Já jsem udělal okruh Mine Trail - Cedar Hollow - Taylor Fork za asi 5 hodin s minimem zastávek.
Kliknutím na obrázek se zobrazí fotka v původní velikosti.
foto Panoráma ze spodu Mine trail, na té pasece se šalvějí (140 kB).
foto Pohled nahoru po Mine trail z téže paseky.
foto Panoráma Wasatch ze západního úbočí hřebene na jih od Beaver Creeku z nejzápadnějšího místa na Mine Trail (140 kB).
foto foto Dvě fotky ze stoupání z jihu zpátky na hřeben Beaver Creeku.

North Fork Provo River Trail

Tohle je zdá se nejvýchodnější stezka v oblasti, kde člověku nehrozí sněžné skútry. Na pravé straně silnice kousek za mílníkem 12 jsou dvě velká parkoviště. To blíže k silnici je pro lyžaře, do dál pro snowmobilisty. Dobrý nápad na oddělení těchto dvou dosti protichůdných skupin. Parkoviště slouží pro dvě stezky, první je nejvýchodější přístup na stezky Beaver Creek a Pine Valley. Druhá je North Fork Trail. Jsou tu dvě možnosti, buď po levé nebo po pravé straně řeky. Asi po 2 km se obě stezky spojují na pravé straně a dál stezka pokračuje po pravé straně potoka, asi další 1.5 km k zúženému místu údolí. To se objíždí kousek do kopce zprava. Stezka až potud je většinou dost frekventovaná, jediný problém je že skoro každý lyžař se zdál být doprovázen psem většího rozměru, kteří dokázali slušně rozrajtovat stopu. Nad zúženinou stezka přechází na levou stranu potoka a pomalu stoupá na severo-východ. Je to jen pro silnější jedince, protože většinou je nutno dělat si vlastní stopu a hledat stezku. Já jsem zde byl když napadlo 20-30 cm nového sněhu, naštěstí byla vidět zapadlá stopa lyžaře který tu byl asi před týdnem. Pokračoval jsem nahoru asi další 3 km a otočil to v místě kde údolí zase směřuje na sever, a kdy je možno poprvé pořádně zahlédnout Haystack Mountain, dominantu nejzápadnější části Uintas. Co se týká obtížnosti, tak ten počáteční okruh je jednoduchý, pro začátečníky, dále nahoru do údolí je obtížnost střední. Je třeba dávat si pozor v místech kde stezka vede poblíž prudkých svahů údolí kde by mohly být možnosti lavin.
Fotky
foto Pohled na jih k Pine Valley s místa kde začíná úzké údolí North Fork.
foto Pohled na sever na horní North Fork ze stejného místa.
foto foto foto Pár záběrů z té úzké části údolí.
foto Pohled přes louku nad zúženým údolím směrem k němu, na jih.
foto Pohled nahoru údolím asi 3 km nad úžinou.
foto Pohled dolů do údolí ze stejného místa.
foto Pohled na horní část údolí z místa, kde jsem to otočil, Haystack Mountain mezi dvěma stromy na levé straně.
foto Přiblížený pohled na Haystack Mountain.